IPVD 2013 Pályázati útmutató

 

PÁLYÁZATI FELHÍVÁS

AZ IPARI PARKOK VERSENYKÉPESSÉGI DÍJ

ELNYERÉSÉRE

felhívás

Az alapító Ipari Parkok Egyesülete,

az Iparfejlesztési Közhasznú Nonprofit Kft. szakmai támogatásával pályázatot hirdet a

2013. évi Ipari Parkok Versenyképességi Díj elnyerésére.

A díj az alapító szándéka szerint az Ipari Parkok vonzóbbá tétele mellett a versenyképesség erősítéséhez és a szervezeti kiválóság növeléséhez jelent hasznos hozzájárulást. A pályázást a minőségügyi eredményesség fontos kellékének, a folyamatos fejlődés eszközének és kiváló menedzsment módszerének szánja.

A szervezeti önértékelés keretében elkészített pályázatok alkalmasak a pillanatnyi helyzet feltérképezésére, s a visszajelzésekkel kiegészülve a fejlesztendő területek felszámolásához, illetve a helyi stratégia kialakításához nyújtanak felbecsülhetetlen segítséget.

Létszámtól és területi elhelyezkedéstől függetlenül pályázatot nyújthat be minden Magyarországon Ipari Park címmel rendelkező szervezet.

A pályázáshoz szükséges információk értelmezése és a hatékony felkészülés érdekében az IPE és az IFKA 2013. júliusában térítésmentes tájékoztatót szervez.  A tájékoztatón való részvétel ajánlott, de nem feltétele a nevezésnek.

Pályázati eljárási díj NINCS!

Részvételi szándékukat az IPE (www.ipe.hu) és az IFKA (www.ifka.hu) honlapjáról letölthető jelentkezési lapon jelezhetik a pályázás iránt érdeklődő Ipari Parkok. Ugyanezen honlapokon a követelményrendszer és  a díjra pályázás folyamatábrája is megtalálható!

Előjelentkezési határidő: 2013. szeptember 20., 14.00 óra.

Beadási határidő: 2013. november 15. 16.00 óra. A pályázatokat (2 példány írásos Word dokumentum vagy e-mailben az IFKA Iparfejlesztési Közhasznú Nonprofit Kft.  vagy az IPE címére kell eljuttatni.

 

Budapest. 2013. május 31. 

 

Ipari Parkok Versenyképességi Díj – 2013

Pályázati információk

  • Az IPVD Modellt a korábbi tapasztalatokat figyelembe véve továbbfejlesztettük
  • A pályázat elkészítését egy önértékelést követően, team munkában a betelepült vállalkozásokkal konzultálva célszerű elvégezni
  • Egy-egy terület, téma bemutatására 0,5 – 1 oldalnyi terület áll rendelkezésre (min. 12-es betűméret). A pályázat tehát maximum 8 oldalas lehet.  A terjedelmi korlátok betartása kötelező
  • Az IPE és az IFKA pályázati tájékoztatókat szervez. A részvétel ajánlott, de nem feltétele a pályázásnak
  • Az előjelentkezési és beadási határidőre kérjük, fordítsanak kellő figyelmet
  • A benyújtott pályázatok értékelését, a díjbizottsági előterjesztést az IFKA és szakértői végzik.
  • A fődíj, a díjak, és az oklevelek odaítéléséről többségi szavazással az IPV Díjbizottság dönt
  • Minden évben 1 fődíj, 3 díj és elismerő oklevelek adományozására van lehetőség
  • Az Ipari Parkok Versenyképességi Díjbizottság döntése ellen fellebbezésnek helye nincs
  • A modell nyolc olyan terület feltérképezését ajánlja alkalmazójának, amely az Ipari Parkok versenyképességének javítása szempontjából fontosak
  • Az egyes területek között nincs rangsorolás, kiemelés

IPVD2013 modell

Vezetés, tudatosság

  • A vezetés dokumentálta stratégiai elképzeléseit, azok érdekeltek felé való kommunikálásából aktívan kiveszi részét
  • A vezetők közreműködnek az alapvető értékek definiálásában, megismertetésében és valóra váltásában
  • A szervezeti felépítés a jövőkép elérését segíti, a munkaköri leírások aktuálisak, működés jogszabályi feltételei adottak
  • Az anyagi és humán erőforrásokkal való gazdálkodás a fenntarthatóságra összpontosító, ésszerű és átlátható
  • Ismerik a munkatársi, a vevői, a társadalmi elvárásokat és azok magas szintű fenntartásáért tevékenykednek
  • A változásmenedzselés napi munkájuk részévé vált
  • A vezetés folyamatosan képezi önmagát és munkatársait
  • A vezetés tudatosan menedzseli partnerkapcsolatait (pl. önkormányzatok, szakmai szervezetek, más ipari parkok, munkaügyi központok, nemzetközi kapcsolatok…)
  • Eredményesen menedzselik a betelepült vállalatokkal kapcsolatos kommunikációt

Minőség iránti elkötelezettség

  • Minőségpolitikájuk definiált, ismert a munkatársak és partnerek körében
  • Munkájuk eredményessége minőségügyi mutatókkal is mérhető
  • Rendszeresek a minőségszemlélet formálását szolgáló belső és külső képzéseik, rendezvényeik
  • Munkájukat a vevői elvárások ismerete és a vevőközpontúság jellemzi
  • Folyamataik átláthatóak, szabályozottak, a felelősségi területek egyértelműek
  • A hatékony munkavégzést tervszerű belső auditokkal segítik
  • Partnerkapcsolataik menedzselésekor a vevők számára hozzáadott érték növelése, a nyerő-nyerő viszony kialakítása a cél
  • Tervszerűen gondoskodnak a minőséggel kapcsolatos tevékenységek biztosításához szükséges erőforrásokról

Logisztikai és IT

  • Logisztikai folyamataik átláthatóak, dokumentáltak
  • A szerződéses fegyelem, a szállítási határidők betartása prioritást élvez és folyamatosan javuló tendenciát mutat
  • A logisztikai munkát végzők felelőssége egyértelműen tisztázott
  • Megrendeléseik kezelése átlátható, hatékony és kellően rugalmas
  • Hatékony reklamáció- és panaszkezelési rendszerük van
  • Beszerzési stratégiájuk definiált, alvállalkozói rendszerük minősített, nyilvántartott és folyamatosan fejlesztett
  • Tervszerű raktár- és készletgazdálkodást folytatnak. Termékazonosítási rendszerük korszerű
  • Logisztikai tevékenységeik során korszerű kockázatkezelési módszereket alkalmaznak
  • Az információ beszerzésének, kezelésének, feldolgozásának, védelmének és továbbadásának folyamatai rendezettek, a tevékenységi körök ismertek
  • Az IT tevékenységnek a szervezetnél kijelölt felelőse van
  • Az információbiztonság értékeléséhez és fejlesztéséhez mutatószámokat használnak
  • Informatikai berendezéseik fejlesztése folyamatos. Munkatársaik szakmai továbbképzése megoldott
  • Szoftvereik jogtiszták
  • A szervezeten belüli információkhoz jutás módjai a munkatársak előtt ismertek, a hozzáférhetőségek definiáltak és kellő védelmet biztosítanak
  • Az informatikai rendszer működését belső auditokkal vizsgálják, az esetleges nemmegfelelősségekre javító intézkedéseket hoznak

Befektető központúság 

  • Aktuális befektetői portfólióval rendelkeznek
  • Betelepítési stratégiájukat rendszeresen felülvizsgálják
  • Befektető-toborzási technikáik sokszínűek
  • Szakmai találkozók rendszeres résztvevői
  • Mérik tagjaik elégedettségét és látens igényeiket is ismerik

Környezet iránti felelősség

  • A szervezet működése során felméri a környezetre gyakorolt hatását, mutatószámokat alkalmaz, amelyeket rendszeresen elemez és összevet a jogszabályi követelményekkel. Nem folytatnak jogszabályellenes tevékenységet és munkatársaiktól is elvárják a környezetvédelemi követelmények betartását
  • Olyan környezetpolitikát folytatnak, amellyel biztosítják a munkatársak biztonságos és egészséges munkakörnyezetén kívül a környezet fenntarthatóságát
  • A környezetvédelemmel kapcsolatos munkájukat rendszeresen áttekintik és aktualizálják ezzel kapcsolatos tevékenységeiket
  • A környezeti nemmegfelelősségek kezelésére szabályzattal rendelkeznek. A vészhelyzetekre előre felkészülnek, elhárításukra akciótervekkel rendelkeznek
  • Minden olyan eseményt kivizsgálnak amely hatással van a környezetre és meghaladja az önmaguk, vagy a jogszabályok előírta határértékeket
  • Fontosnak tartják a hulladékhasznosítási technikák megismerését, alkalmazását

K + F + I

  • Innovációs stratégiával rendelkeznek
  • A szervezet vezetése ösztönzi és módszereket dolgoz ki a munkatársak innovatív ötleteinek összegyűjtésére és hasznosítására
  • Folyamataik fejlesztéséhez igénylik és figyelembe veszik a munkatársak és az érdekelt felek ötleteit, javaslatait
  • K + F + I pályázatokon eredményesen szerepelnek
  • Számon tartják tagjaik innováció terén elért eredményeit
  • Partnerkapcsolataikban építenek az innovatív megoldásokban rejlő előnyökre
  • Innovációs kapcsolatrendszerüket folyamatosan fejlesztik
  • Jövőképük, stratégiájuk megfogalmazásakor innovációs célokat is kitűznek

Szociális érzékenység, társadalmi szerepvállalás

  • A szervezet vezetése sokféle ötlettel és konkrét megoldással segíti a munkatársak szociális problémáinak megoldását
  • A vezetés és a szervezet elkötelezett a társadalmi szerepvállalás iránt és konkrét tettekkel támasztja azt alá
  • A korrupció és diszkrimináció minden formáját elítélik és társadalmi kapcsolataikra is az átláthatóság a jellemző
  • Megfogalmazzák és publikussá teszik szponzorálási alapelveiket
  • Rendszeres tájékoztatást adnak a közvéleménynek tevékenységeikről (média, írott és elektronikus lapok, honlap, hírlevelek…)
  • Az etikus magatartási szabályok betartását népszerűsítik és munkatársaiktól is megkövetelik
  • Az alkalmazottak biztonságos körülmények között, az egészségük veszélyeztetése nélkül, igazságos munkahelyi légkörben, diszkrimináció mentesen dolgozhatnak
  • Megváltozott, csökkent munkaképességű embereket is alkalmaznak

Eredmények, szakmai sikerek

  • Meghatározzák kulcsfolyamataikat és kulcsfontosságú eredményeiket
  • A szervezet munkája során eredménytervet készít, melyet folyamatosan figyelemmel kísér és az eltérések esetén meghozzák a szükséges intézkedéseket
  • A működés eredményessége érdekében mérik a park hatékonyságát, rendszeres kockázat elemzéseket végeznek
  • Tudatos benchmarking politikát folytatnak. Eredményeiket összevetik a benchmark adatokkal és tanulmányozzák a legjobbak módszereit
  • Munkájukat szakmai díjakon való indulásokkal is megmérettetik és a kapott visszajelzéseket a folyamatos fejlesztés érdekében hasznosítják
  • Büszkék (saját és betelepült vállalkozásaik) eredményeire és elnyert díjaikra

 

További információk:

  • Sződi Sándor minőségügyi és oktatási vezető

IFKA  – Iparfejlesztési Közhasznú Nonprofit Kft.

Tel.:, 06-1-332 0362, +36 30 242  3143   Email: szodi@ifka.hu

  • Mórucz Norbert főtitkár

IPE – Ipari-, Tudományos-, Innovációs és Technológiai Parkok Egyesület

Tel.: 06-1-201 7954, +36 30 867 0092   Email: morucz.norbert@ipe.hu